Passa al contingut principal

¡Vamos a por vosotros!


Empezamos el año con anuncios de recortes en todos los órdenes. Los gobiernos de derecha del PP y CiU ha empezado los recortes. En Cataluña CiU se ha adelantado a todos. Quieren demostrar, ahora mismo, no sé bien qué. Al principio pensé que los recortes en sanidad, educación y los de ámbito social eran un mensaje a los agencias de calificación para que en el momento que Cataluña emitiese bonos pudieran ser calificados con la máxima solvencia. Pero ese pensamiento se ha ido al aire, gracias a los desatinos de Mas-Colell y el enredo de la paga a los funcionarios. En los medios de comunicación en algún recuadro debe aparecer que la solvencia de “Catalonia” se ha derrumbado, pues, el gobierno no puede pagar las nóminas a los funcionarios. Así que, adiós a las calificaciones excelentes de la deuda catalana.



La nueva “tasa” que se pretende imponer en sanidad para las recetas es una nueva aportación al castigo que reciben las capas populares que votan a CiU. Si un € parece poca cosa deberían imponer una “tasa” mucho más sustanciosa. Veremos dónde acaba esto. Seguramente en los tribunales. Todo por el bien de Cataluña argumenta el President Mas. Desgraciadamente, este argumento es falso. Pero Mas nos hace creer que con un “nuevo pacto fiscal”, Cataluña estaría en mejores condiciones para afrontar la crisis y de paso no habría sido necesario los recortes. Así que tenemos a un culpable. ¡No el desajuste financiero! Si no el gobierno central que no atiende a razones. El PP ya ha dicho que de momento no tiene en ningún horizonte próximo plantearse ese “pacto fiscal” con Cataluña.

En Cataluña se lidera en la con(fusión) entre ámbito privado y público. Sanidad es un ejemplo paradigmático. El Conseller de Sanidad, Boi Ruiz, había ocupado anteriormente la presidencia de la “Unió Catalana d'Hospitals”, entidad empresarial de carácter privado. Ahora gracias a los buenos oficios del Conseller se han designado presidente del Instituto Catalán de la Salud (ICS) al vicepresidente de USP Hospitales, uno de los mayores grupos sanitarios privados de España. El sr. Josep Prat Domènech es el nuevo presidente del ICS pasa así, sin solución de continuidad, del ámbito privado al público.


¡A por ellos! Deben pensar en CiU. Subidas en los transportes públicos. ¿Quién coge el autobús? Solo los millonarios que suben y bajan desde Avda Tibidabo, Reina Elisenda. ¿Qué los transportes públicos son caros? ¡Pues que vayan a pie!.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

La culpa la tindrà el bocata que vas llançar a Collserola!

  En una entrada anterior, parlava de posar el focus de la sospita a l'IRTA. L'escorcoll de la GC i Mossos va ser una exhibició de imprudència per aplacar els conspiranoics de torn. Ara, resulta que l'IRTA no te cap responsabilitat per el brot de la PPA.  Sembla que l'última paraula la tindrà un laboratori a Madrid, sembla que els d'ací no estan preparats. Inclús, en l'ordre científic, el centralisme és d'obligat compliment. Encara no tenim competències en aquestes matèries de sanitat animal? Segur que el Jutjat de Cerdanyola ja ha estudiat el cas, en els seus experts -perits en salut animal, espero-. No he vista massa disculpes per part de la Generalitat i el seu encarregat Cristina Massot i el Conseller Ordeig. Esperant el que diguin els savis de Madrid, nosaltres estarem a l'espera de noticies. 

Però, quin dimonis era en Carles Vilarrubí?

  M'assabento de la mort de Carles Vilarrubí. Confesso que no sabia que existia! I pel que sembla era una peça clau a Catalunya. Com és que no tinc cap coneixement del personatge? Catalunya és un país molt petit, soc jo l’únic que el desconeixia? Cert, CiU no en va interessar mai com a partit polític. Reconec la importància de Pujol a la política catalana durant el segle XX, una importància acord amb el pes específic dins del context català i espanyol. El seu peix al cova, s’ha fet proverbial, però a l’hora també era el sostre de vidre de la política catalana. Vist en perspectiva, potser era l'únic que es podia fer, però si va ser així, els resultats a llarg termini van ser molt magres. Tothom que la conegut explica meravelles d’ell. No seré jo qui digui res del personatge, potser li agradava tenir perfil baix, i de fet això és un tret molt singular i molt poc freqüent.

Què treballi Rita!

  Ana Botín, la nova anarco lliberal, proclama al cel que si treballes en el seu banc o ets caixera de Mercadona, o treballes per 1500 € mensuals, estàs fent el préssec, perquè gràcies al nou sistema  el projecte FironixPulse 7.1 Ai, et permetrà guanyar diners a cabassos.  Sobta que en la propaganda hi hagi un error tipogràfic que dona mala estrella.  A la propaganda diu que el govern li dona suport. Potser insinuen que si van mal dades, recuperaràs el que has invertit, però això és rigorosament fals. Si ets del 98% que desconeixia aquesta bicoca, encara estàs a temps de fer-te milionari. Deixeu de treballar insensats i dediqueu-vos a  invertir! Genial! PD: No sabria dir si és una estafa piramidal o què, però cal anar molt de compte. Com la propaganda és maliciosa, les cares d'Ana Botín son sense el permís d'ella i d'altres que surten amb aquesta propaganda.