Passa al contingut principal

Lo dioses olímpicos hablan (por hablar)




Ver en escena a antiguos ex Presidentes para hablar sobre tema candentes de la actualidad, siempre produce alergia. Una de las razones, es que aconsejan aquello que ellos mismos cuando eran los máximos responsables, nunca hicieron.

Felipe González, ha sido el presidente que más respaldo tuvo, al inicio de la Transición, pero no fue capaz de solventar la herencia franquista. No hizo nada. Se modernizó España debido a la entrada de la CE. Hubo cataratas de millones, pero no se utilizó con inteligencia. Además, el azote del terrorismo de ETA, fue una losa muy difícil de llevar. Después de lo ocurrido con el 23-F, el despliegue autonómico quedó en un café para todos. 

Uno de los problemas estructurales ha sido la corrupción. El PSOE no supo ni quiso atajarlo. Cuando se gobierna durante décadas, los dirigentes creen que han nacido para tener despacho oficial. Sus maneras de hacer y deshacer, se acercan peligrosamente a pequeños autocrátas. Uno de los momentos más siniestros del período de González fue el GAL. Una versión cañí de terrorismo de estado. El famoso míster X nunca apareció, pero miembros de la cúpula del Ministerio del Interior del PSOE fueron a la cárcel.

Felipe González, no entiende ni a querido entender el problema catalán. Tenía a su hombre en el PSC y se entendía con Jordi Pujol, cuando no había otro remedio. A Felipe no se le ocurre que nadie quiera dejar de pertenecer a España. Por eso, sigue dándonos lecciones que no necesitamos.

En el caso de Mariano Rajoy, aún debe de preguntarse por qué no es aún, presidente. El problema catalán ha hundido su carrera. Su desidia y falta de interés en todo lo que signifique acción, lo ha dejado en la intemperie.

Rajoy ha estado al lado del líder, José María Aznar, en los momentos más dolorosos y lastimosos de la democracia. El Prestigie, demostró su ineptitud para solucionar un problema que se hizo chapapote en las costas gallegas. Fue cómplice de las mentiras de los peores atentados ocurridos en España con el 11-M del 2004. Sólo por la gestión mentirosa del gobierno de Aznar, Rajoy, candidato del PP fue un mudo testigo de las mentiras.

El PP ha sido una máquina de corrupción formidable. En los papeles de Bárcenas, aparecía un listado de políticos que cobraban sobresueldos. En uno de ellos había un asiento que indicaba M.Rajoy. ¡No pudo determinarse a quién se referían! Su incapacidad para resolver problemas, le llevó a cerrarse en banda, cuando el President de la Generalitat en ese momento Artur Mas, fue a la Moncloa (2012) para plantear un sistema de concierto económico. Su inquina contra Cataluña se expresó en la recogida de firmas contra el Estatut de Cataluña. Su incapacidad para encontrar las urnas del 1-O del 2017 y las actuaciones desmedidas de la policía y la aplicación del art.155 de la CE, fueron las últimas actuaciones, antes de la despedida por la puerta trasera, ante la moción de censura que el PSOE de Pedro Sánchez, echará a un político, al que no le queda nada.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

La culpa la tindrà el bocata que vas llançar a Collserola!

  En una entrada anterior, parlava de posar el focus de la sospita a l'IRTA. L'escorcoll de la GC i Mossos va ser una exhibició de imprudència per aplacar els conspiranoics de torn. Ara, resulta que l'IRTA no te cap responsabilitat per el brot de la PPA.  Sembla que l'última paraula la tindrà un laboratori a Madrid, sembla que els d'ací no estan preparats. Inclús, en l'ordre científic, el centralisme és d'obligat compliment. Encara no tenim competències en aquestes matèries de sanitat animal? Segur que el Jutjat de Cerdanyola ja ha estudiat el cas, en els seus experts -perits en salut animal, espero-. No he vista massa disculpes per part de la Generalitat i el seu encarregat Cristina Massot i el Conseller Ordeig. Esperant el que diguin els savis de Madrid, nosaltres estarem a l'espera de noticies. 

Però, quin dimonis era en Carles Vilarrubí?

  M'assabento de la mort de Carles Vilarrubí. Confesso que no sabia que existia! I pel que sembla era una peça clau a Catalunya. Com és que no tinc cap coneixement del personatge? Catalunya és un país molt petit, soc jo l’únic que el desconeixia? Cert, CiU no en va interessar mai com a partit polític. Reconec la importància de Pujol a la política catalana durant el segle XX, una importància acord amb el pes específic dins del context català i espanyol. El seu peix al cova, s’ha fet proverbial, però a l’hora també era el sostre de vidre de la política catalana. Vist en perspectiva, potser era l'únic que es podia fer, però si va ser així, els resultats a llarg termini van ser molt magres. Tothom que la conegut explica meravelles d’ell. No seré jo qui digui res del personatge, potser li agradava tenir perfil baix, i de fet això és un tret molt singular i molt poc freqüent.

El Primer de Maig

  Avui és commemora una festa que a Barcelona va començar el 1890. En aquelles dates, dos fets havien esperonaven a la classe treballadores, la primera eren els fets de Chicago al 1886 i les reivindicacions de la II Internacional per la reducció de jornada a vuit hores*. Dos corrents s'ha agrupaven al entorn de la classe treballadora, els anarquistes i socialistes. La falta de concreció per la reducció de la jornada va fer que l'anarquisme passes a l'acció directa. La corrent socialista volia que el parlament espanyol aprovés lleis per reduir la jornada. La vaga de la Canadenca del 1919 va fer que possible la reducció de vuit hores.  Durant la dictadura de Primo de Rivera (1923-1929) van quedar reduïdes a les seves seus. Amb la República (1931-1939) van tornar les manifestacions al carrer. Al 1931 va haver enfrontaments entre anarquistes i comunistes que es va saldar amb un mort d'un policia. "La festa  del Primer de Maig va ser designada festa de treball". Du...