L'espectacle mediàtic entre Nacho Cano i el sistema -s'entén que els socialistes- dona titulars els amics de les llibertats, és a dir, al PP i Vox. És el món al revés! Si en detenen no és pas per cap il·legalitat què poguí haver comés, sinó per motivacions polítiques, perquè ell, és amic de la dreta extrema, i li tenen mania, i per això la llibertaria Ayuso ha sortir en defensa d'un pobre ciutadà que és maltractat per uns malfactors filocomunistes. En la mateixa onda, Abascal, ha donat suport el productor i empresari perseguit per les seves idees polítiques. Estem al estiu, i això vol dir que necessitem noticies, les que siguin, per donar canya al diabòlic inquilí de La Moncloa. Segons fonts de "La investigació policial apunta que els joves [17 joves] no eren conscients que estaven en situació irregular i treballaven deu hores diàries de dilluns a dissabte per 500 euros (inicialment n'eren 300). Compartien habitacions de quatre en quatre i només se'ls pagava un menú de 10 euros al dia sempre del mateix restaurant." (Ara.cat, 10/7/24)
Aquest joves "becaris" treballen per fer possible una obra que donarà a parlar, Malinche. Transcric que el diu Galeano a propòsit de La Malinche:
1523
Painala
La Malinche
De Cortés ha tenido un hijo y para Cortés ha abierto las puertas de un imperio. Ha sido su sombra y vigía, intérprete, consejera, correveidile y amante todo a lo largo de la conquista de México; y continúa cabalgando a su lado.
Pasa por Painala vestida de española, paños, sedas, rasos, y al principio nadie reconoce a la florida señora que viene con los nuevos amos. Desde lo alto de un caballo alazán, la Malinche pasea su mirada por las orillas del río, respira hondo el dulzón aroma del aire y busca, en vano, los rincones de la fronda donde hace más de veinte años descubrió la magia y el miedo. Han pasado muchas lluvias y resolanas y penares y pesares desde que su madre la vendió por esclava y fue arrancada de la tierra mexicana para servir a los señores mayas de Yucatán.
(...)
No necesita odiar a su madre. Desde que los señores de Yucatán la regalaron a Hernán Cortés, hace cuatro años, la Malinche ha tenido tiempo de vengarse. La deuda está pagada: los mexicanos se inclinan y tiemblan al verla venir. Basta una mirada de sus ojos negros para que un príncipe cuelgue de la horca. Su sombra planeará, más allá de la muerte, sobre la gran Tenochtitlán que ella tanto ayudó a derrotar y a humillar, y su fantasma de pelo suelto y túnica flotante seguirá metiendo miedo, por siempre jamás, desde los bosques y las grutas de Chapultepec." (pág.89-90)
En puc imaginar que aquesta no serà exactament el que vol explicar Nacho Cano, en aquest espectacle que te regust a reescriure la conquesta espanyola en sintonia de la dreta extrema.
Eduardo Gaelano. Memoria del fuego. I. Los nacimientos. Siglo XXI, Madrid, 1982.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada