Salta al contingut principal

Entrades

S'estan mostrant les entrades amb l'etiqueta PP & Vox

Les eleccions no les convoquen ni els jutges ni l'oposició

  Sánchez fa bé de posposar les eleccions com el PP i Vox demanen, la caverna mediàtica crida i la judicatura avala. No cal donar-li cap satisfacció. Perquè el PP és tant corrupte com pot ser el PSOE. Escolto a les tertúlies, gent amb seny, indignades, res més falta esquinçar-se les vestidures i sortir al desert a predicar. Farien bé que tant PSOE com PP poguessin arribar acords estratègic de país, ells què tant parlant d'això. Però el cert és que això és avui impossible, sobretot perquè Vox vol una creuada contra el sistema democràtic. Som un poble caïnita, volen no la derrota, sinó la rendició incondicional del adversari/enemic. Una de les característiques sociològiques de la dreta espanyola -la catalana, té una vertent nacional, que la fa una mica diferencial, a més d'un talant més liberal, avui inexistent a Espanya - és la fidelitat absoluta del seu electorat. Literalment, son fidels a la causa, tant és que siguin corruptes, o el que sigui, ells votaran el que toqui, mentre...

El PSOE clau per la estabilitat d'Andalusia

  El PP no arribat a la majoria absoluta, i com diu la piulada d' Álvaro López, el PSOE podria ajudar a la investidura. El problema és si això li convé al PP. Des de Madrid, Vox és l'ajuda inevitable. Si Andalusia hagués un pacte tàcit, Vox posaria en dificultats la resta de pactes. El PSOE segueix sumant derrotes. Adelante Andalucía i Por Andalucía , l'esquerra, no han anat juntes, els seus resultats haurien estat una mica millors. No hi ha dubte que l'esquerra té un greu problema de credibilitat i un excés de hipersensibilitat a l'hora d'unir candidatures. Cap d'aquestes formacions, parla d'esquerra, sembla que la dreta i extrema dreta han demonitzat la paraula esquerra, socialista, socialdemòcrata o similar. Veurem com el PP gestiona aquesta dolça derrota (volien la majoria absoluta).

Dos gegants de la política exerceixen de mandrosos!

  Madrid capital mundial de les togues. Allà sempre hi ha soroll mediàtic. Però tant el PP & Vox son dos partits ganduls. I ara ve vacances, així que de moment fins el setembre no hi ha res a fer, excepte el clan togat que sempre té ganes de sortir els telenotícies. Noms que podríem simultaniejar un jutjat com un camp de futbol. Especialment, el més gandul és Abascal, i dir a algú gandul era, avui sembla que ja no, el pitjor que et podien dir. No li puc dir fatxa, perquè per ell això es un títol d'orgull. Estan esperant -2027- poder guanyar les eleccions, perquè Vox poguí tenir el ministeri de tauromàquia i desmemoria històrica. Serà genial!  

La fatxaborroca d'Esperanza Aguirre i cia!

  La gent d'ordre també ha sortit al carrer per manifestar-se. Ells no son com aquells de la perifèria. Així és podria resumir el que passa a Madrid. Atiats per el PP que en la seva frustració per no governar des de la Moncloa, les manifestacions pretenen des legitimar el nou govern que surti de les converses entre els partits nacionalistes. L'excusa és la amnistia. Ara les protestes van més enllà, Vox vol passar al PP en ardor patriòtic. Segur que la premsa de la caverna mediàtica deu de fer malabarisme per intentar no reproduïr el que és deia quan les protestes estaven a Barcelona. " La marquesa Esperanza Aguirre al capdavant dels CDR de Madrid que envoltaven la seu del PSOE ." (Pablo Iglesias, Ara.cat, 7/11/2023). Aquí CDR vol dir "Comitè de Defensa del Règim" demostra la frustració indisimulada que la dreta extrema expressa per la seva impossibilitat de governar. Els manifestants encara es fan creus que la policia, la seva amiga del ànima, els colpegi co...

Felip VI da una piruleta a Feijóo

  Aquesta és la instantània que volia la dreta extrema. Felip VI proposa a un candidat que no compte amb els vots suficients per ser president de Govern. Ara li toca a Feijóo fer el paper d'estadista que vol res més el millor per Espanya -no cal confondre amb el millor per els ciutadans-. Te els vots entusiastes de Vox. I si farà mans i mànigues per aconseguir quatre trànsfugues de les files del PSOE. Això que ho va proposar Vox, fa poc temps, arribava tard, perquè el PP ja ho havia fet i aconseguit a Madrid ( Tamayazo ) (2003). Pedro Sánchez no pot estar tranquil, amb els cants de sirena patriòtica que ulula per Madrid. I malgrat tot, li dona temps per fer un altra cop el miracle Sánchez. No ho tindrà fàcil.