Salta al contingut principal

Entrades

S'estan mostrant les entrades amb l'etiqueta Vaga

Embolica què fa fort!

I ara què? USTEC queda tocada per el preacord signat amb la Conselleria. Calia ratificar-ho, però la consulta ha sortit un no sense matisos (65,1%). Què vol dir aquesta negativa per el sindicat que ha portat a terme la negociació? Les vagues no poden mantenir-se indefinidament, perquè afecta a l'economia dels que la porten a terme, per començar. Hi ha d'haver un final i semblava que s'havia aconseguit. Hi ha mancances e indefinicions i el temps per poder posar-ho en marxa. Com queda ara USTEC davant de la Conselleria, desautoritzada? És clar que els sindicats minoritaris voldrien fer vaga eterna, però com aturar aquesta dinàmica que s'ha acabarà com el rosari de l'aurora. Pot ser que la Conselleria volia desacreditar al sindicat majoritari, però els docents ara és troben immersos en proclames buides i el principi de realitat pressiona a la baixa. La campana de vacances pot ser que salvi a USTEC, però el mal està fet.

Els burocràtes volen la pau a les aules!

  M’expliquen què a XXX (no és l'únic lloc), un institut d’alta complexitat -aquest és el eufemisme que fan servir- per descriure una muntanya de problemes de tots els odres, la convivència entre professors/res i alumnes és cada vegada més difícil. Les bones intencions –escola inclusiva-, requereix de capacitació, de personal adequat, d’espais adients, d’autonomia de centre per poder adaptar els perfils heterogenis a cada nivell. Sense mitjans humans, sense les eines corresponents, què sé suposa que ha de fer el docent a l’aula? Veig en sorpresa, que els problemes van sent cada vegada més grans. Hi ha un problema de base, la torrencial arribada de la immigració a Catalunya. El sistema a anant incorporant-los. Però l’última dècada, s’ha arribat els límits, sobretot en aquelles àrees que més concentració de immigració: Barcelonès, Baix Llobregat, Vallès Occidental, Garrotxa, Osona, Maresme, Segrià, etc. Així, la distribució és irregular, però hi ha centres que la seva població és est...

Una mobilització que immobilitza les carreteres!

Tallar carreteres quant Renfe funciona com funciona i molta gent agafa el vehicle particular per arribar a temps a la feina, resulta del tot improcedent. A la fotografia una minoria de vaguistes fan la guitza a tothom. No poden protestar a la Plaça Sant Jaume, o a la Conselleria d'Educació? De fet en les protestes sempre hi ha que s'apunten aquesta mena de happenings abans que dedicar més hores atendre els pares dels seus alumnes, o fent treball per l'escola o institut. Les protestes son vestigis del passat. Poden haver un milió de persones al carrer, i  malgrat tot, el govern de torn, fer com si res. És veritat, si cremes un contenidor, llavors Antena 3 i cia, farà sortir la noticia al prime time , imagino la cara histriònica de Ferreres a al Rojo Vivo. L'Educació té molt problemes, però no és solucionen tallant les carreteres.