Salta al contingut principal

Entrades

S'estan mostrant les entrades amb l'etiqueta Turisme

L'informe Fènix

  "El model econòmic vigent a Catalunya, basat en uns sectors amb sous tan baixos que els fan econòmica i socialment deficitaris, és insostenible. Si no s’adopten mesures estructurals, el país s’enfronta a un retrocés econòmic i a una ruptura de la cohesió social." (Informe Fènix*) Mentre la nostre classe política cada vegada més mesquina i cínica, lluita per ocupar un espai el ecosistema català, la nostre societat, malgrat la propaganda, s'enfronta a reptes molt difícils d'assumir per les pròpies mancances i perquè la nostre financiació per part del Estat ha estat suïcida envers Catalunya. L'informe Fènix, dona un toc d'atenció a la classe política, però no sols, també a tota la societat. L'informe explica què hi ha sectors empresarials "altament subvencionats", així, el turisme de "sol i platja" -l'arribada massiva de turistes del estrangers-,  i la industria càrnica -el 80% de la producció no és queda al territori, va a l'exp...

Una finestra al passat

El Torrent del Capellà  (Sabadell) 1959  Una descripció de l'Espanya de 1954, feta per Simone de Beauvoir*: "(...). Encontré pocos cambios, salvo en Tossa, que se había vuelto un sitio feo y turístico.  La miseria había aumentado todavía más; en algunos lugares de Barcelona y en casi toda Tarragona, las calles eran albañales donde pululaban niños hambrientos, mendigos, inválidos y prostitutas desmirriadas. Se veía que Franco cuidaba la capital: había arrasado los barrios miserables que yo había visto en 1945; pero ¿en dónde había ubicado a sus habitantes? Los edificios que se habían construido en esos parajes alojaban a funcionarios de situación holgada". (pág.305)

Els manters son una prioritat per el PSC!

A la fotografia, és pot veure els manters pendents que la policia no vingui, mentre ells agafant en cordes el seu preuat tresor. Com és pot veure a la fotografia de Lorena Sopena, el material no sembla massa atractiu, però malgrat això  " El tinent d'alcaldia de Seguretat, Albert Batlle, afirmava fa una setmana que la seva activitat és "gairebé residual", però ho situa com una de les prioritats del seu govern . (Ara.cat. 2/7/23)