Llegint el titular, firmat per Marta Rodríguez Carrera (Ara.cat, 5/2/25), t'ha dones de la problemàtica dels nois i noies amb discapacitat. Abans anàvem a escoles especials. Desprès s'obri els centres per la seva inclusió. El concepte de discapacitat és molt ampli. Però el fet que ara és volgui fer una mena d'examen desprès que ho han deixat, sembla poc assenyat. El Departament de Drets Socials i Inclusió, defineix la discapacitat com "Derivada de limitacions significatives en el funcionament intel·lectual, en la conducta adaptativa i en habilitats practiques. Es caracteritza per un funcionament intel·lectual inferior a la mitjana que coexisteix amb limitacions en dues o més de les següents àrees d'habilitats d'adaptació: comunicació, cura pròpia, vida a la llar, habilitats socials, ús de la comunitat, autogestió, salut i seguretat, continguts escolars funcionals, oci i treball."
Què fem amb aquests nois i noies? Com poden accedir-hi al treball? Donar títols pot apaivaga els pares, però dubto de la seva eficàcia. Dignitat, acompanyament, estima, saber que no son trastos. Però com això repercuteix en les seves vides? És la baula més dèbil i per això tant la societat i les Administracions haurien de prendre les mesures per no deixar-los tirats. Però sembla que el Departament demana requisits, precisament a aquells que no ho van assolir. Una vegada més el Departament d'Educació fa les coses a la seva manera.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada